Stress

Volg altijd jouw gevoel. Zo voorkom jij onnodige stressgevoelens.

Stressklachten zijn volgens het TNO de belangrijkste oorzaak voor verzuim. Stress wordt veroorzaakt door beperkende gevoelens en overtuigingen die getriggerd zijn in het dagelijkse leven. De hypothalamus geeft dan via de hypofyse opdracht aan de bijnieren om Cortisol, adrenaline en noradrenaline te produceren. Dit heeft direct een negatief effect op het immuunsysteem. Ook de toenemende zorglast naast het werk vergroot het risico op uitval door stress.

Herken stress

Hieronder worden de lichamelijke signalen genoemd waaraan je stress kunt herkennen:

  • Vermoeidheid
  • Steeds een droge mond hebben
  • Geen of weinig eetlust hebben
  • Extreem veel eetlust hebben
  • Slapeloosheid
  • Rugpijn
  • Nekpijn, hoofdpijn of migraine
  • Emotionele signalen, emotioneel, veel huilen en vaak boos worden
  • Snel geïrriteerd zijn
  • Het allemaal niet meer zien zitten
  • Veel piekeren
  • Je slecht kunnen concentreren
  • Chaotisch zijn

Bestaande methoden om stress te lijf te gaan.


Veel anti-stress interventies en behandelingen doen werkelijk niets aan de innerlijke oorzaak van stress en helpen je hooguit stressbestendiger te maken. Hiermee bedoel ik: praten over problemen, het leren omgaan met stress, algemene tips en symptomatische behandeling van fysieke en psychische klachten.

  • Medicijnen bijvoorbeeld tegen hoge bloeddruk, slaapproblemen en/of depressieve klachten. Deze worden vaak via de huisarts voorgeschreven. Verderop lees je meer over deze medicatie.
  • Een psycholoog wordt regelmatig ingezet om te praten over jouw problemen welke de stress zouden kunnen hebben veroorzaakt.
  • Fysiotherapie en haptonomie worden ook vaak ingezet om stress en spanningsgevoelens te verminderen.
  • Daarnaast zijn er de bekende algemene tips!
  • Een wandeling of een andere ‘ontspannende’ bezigheid kan jou helpen stress te verminderen en weer te ontspannen.
  • Ademhalingsoefeningen verminderen het acute gevoel van stress.

Accepteer de situatie waarin je zit. Vecht er niet tegen. Besef dat deze je uiteindelijk verder gaat brengen. En prent je vooral in dat je altijd tijd genoeg hebt! Diegene die je onder tijdsdruk zet ben je gek genoeg vaak zelf.

  • Volg altijd jouw gevoel. Zo voorkom jij onnodige stressgevoelens.
  • Sport regelmatig. Sporten en yoga hebben een positief effect op het verminderen van stress.
  • Vermijd suiker en cafeïne. Deze stoffen stimuleren de aanmaak van het stresshormoon Cortisol.
  • Ook seks schijnt direct stressgevoelens te verminderen.
  • Neem wat extra Magnesium en vitamine D3.

Onze anti stress oplossing

De ballast die jij bij je draagt bepaalt direct de mate van stress en spanning die jij ervaart in bepaalde situaties. Ook of iets wel of niet lukt in jouw leven. Volgens Dr. Bruce Lipton ( celbioloog aan de Harvard University ) bepaalt deze ballast mede welke ziekten zich bij jou zouden kunnen ontwikkelen. Niet alleen onze ballast heeft zo een enorm belastend effect op ons leven. Positieve gevoelens zoals zelfvertrouwen, doel, vastberadenheid, positiviteit, vreugde, eigenwaarde en zelfrespect kun jij zomaar verliezen door vervelende of traumatische ervaren gebeurtenissen in jouw leven? Gelukkig kun je hier wat aan doen! Wil jij weten hoe?
Binnen de Body Mind Release methode heeft Hans de Waard de innerlijke oorzaak van onze levensklachten volledig in kaart gebracht. Deze kunnen wij gericht voor jou uittesten. Tijdens een individueel Body Mind Release behandelingstraject leren wij je deze zelfstandig los te laten. Ook leer jij positieve gevoelens die jij wellicht ooit verloren hebt weer terug te halen. Dit traject duurt slechts zes weken waarbij je dagelijks twee x 15 minuten aan de slag gaat. Daardoor krijg je direct meer energie, levensvreugde, rust en vooral ook ontspanning.

The best of both worlds?

BMR biedt jou een goede wetenschappelijke en logische onderbouwing van de methodiek en de te verwachten resultaten in combinatie met een gerichte pragmatische aanpak! Deze breed inzetbare BMR methode blijkt effectief. Subjectief onderzoek bij cliënten laat structureel uitstekende resultaten zien bij klachten als: stress, vermoeidheid, somberheid, onzekerheid, angst, piekeren, afhankelijkheid, gedragsproblemen, angsten, doelloosheid, gevoel vast te zitten, onverwerkte trauma’s en veel andere stress – gerelateerde fysieke en mentale klachten. Onze cliënten waarderen (0-10) de effectiviteit van onze (anti-stress) behandeling met een 9,1!
Een BMR anti stress behandeling biedt jou:

Niet praten over problemen maar gerichte aanpak oorzaak van klachten.
Je krijgt bewustwording over de innerlijke oorzaak van jouw levensklachten.
Je hoeft niet te leren omgaan met stress, spanning en vermoeidheid omdat wij jou leren de innerlijke oorzaak van deze klachten zelfstandig los te laten. Hierdoor ontspan jij direct en krijg je als vanzelf weer meer 

levensenergie.

Je leert tevens de innerlijke oorzaak van beperkende gedachten los te laten. Hierdoor krijg jij weer rust in jouw hoofd en slaap je veel beter.
Je leert positieve gevoelens die jij ooit verloren hebt weer zelfstandig terug te halen. Hierdoor krijg jij weer doel, levensvreugde en positiviteit terug.
Je durft weer keuzes te maken en weet weer wat wel of niet bij jou past.
Met kleine levensaanpassingen leer jij een groot positief verschil te maken in jouw leven.

Je leert anders omgaan met energievretende situaties en personen.
Wil jij innerlijke rust en groei? Maak dan nu een afspraak voor een individueel BMR traject.